Педагогічне училище: випереджаючи час! Печать
Рейтинг статьи: / 0
ХудшийЛучший 
15.11.2011 10:56

Справжнім «довгожителем» серед міських вищих навчальних закладів цілком слушно вважають Нікопольське училище Криворізького державного педагогічного університету. Ще б пак: адже перших студентів заклад прийняв, коли тільки-но утворився СРСР, розгорталася індустріалізація та впроваджувався НЕП – у далекому 1925 році. Проте 86 років – це схил років та повільне згасання лише для людини. Для училища – все навпаки: це без малого сторіччя не лише загартувало «вчительську кузню», але й дало їй новий зліт та розквіт. Правду кажуть: вік – це досвід та мудрість.

На сьогодні навчальний заклад, який вже 10 років очолює канди дат педагогічних наук, депутат міської ради Любов Іванівна Крамаренко, став од ним із провідних освітніх зак ладів нової формації, що відпо відає всім європейським стан дартам освіти, маючи на озб роєнні сучасне технічне об ладнання і потужну матеріаль ну базу. Студенти, що навча ються в училищі, а їх всього 526, одночасно з отриманням спеціальностей «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» опановують сучасні спеціалі зації: «вихователь логопедич них груп», «вихователь з пра вом навчання англійської мо ви», «вчитель англійської мо ви в початкових класах», «вчи тель інформатики в початко вих класах», «організатор со ціально- педагогічної допомо ги», а в наступному році абіту рієнти зможуть обрати нову кваліфікацію «організатор фізичного виховання в до шкільному закладі».

studrada

Для організації навчально -виховного процесу, який побу довано відповідно до всіх сучас них освітянських вимог та стан дартів, створена потужна ма теріально -технічна база. До послуг студентів кабінетно- ла бораторний фонд, що склада ється з 36 навчальних ауди торій, з яких 26 – фахові кабіне ти. Всі обладнані плазмовими телевізорами, ПК, DVD- програвачами; є 4 комп’ютерні класи, в яких встановлені 64 сучасних комп’ютери, 9 інте рактивних дошок, 11 мульти медійних проекторів; клас но утбуків, оснащений мульти медійною системою «Smart board»; 4 лінгафонні кабінети з сучасним обладнанням; по дві лабораторії та майстерні; лекційна, актова, спортивна, тренажерна зали.

В училищі є власна бібліо тека, фонд якої нараховує по над 65 тисяч примірників на вчальної та довідкової літера тури, чудовий читальний зал, оснащений копіювальною технікою, комп’ютером з ви ходом до мережі Іnternet, зруч ними меблями та кондиціоне рами. Із багаторічною історією закладу студенти знайомлять ся в оновленому музеї учили ща, який внесено до націо нального реєстру музеїв Ук раїни.

Протягом періоду навчання майбутніми освітянами опі кується високопрофесійний колектив педагогів -однодум ців, які, навчаючи, створюють атмосферу співпраці, довіри, почуття єдиної родини. Зазвичай на навчання до училища приїжджає чимало студентів з інших міст та селищ. Для них привітно відкриває двері гуртожиток. В його кімна тах зручно і комфортно, а кухні обладнані сучасними меблями і приладами. З метою ство рення належних умов для са мопідготовки та дозвілля сту дентів оформлено кімнату відпочинку – там розміщено плазмовий телевізор з до машнім кінотеатром.

danceВ училищі створено сприят ливу атмосферу для творчості студентської молоді. Тра диційні свята, тематичні вечо ри, олімпіади, виставки, фестивалі, конкурсні та розва жальні програми, концерти, зустрічі завжди проходять ці каво та різноманітно. А нещо давно на подвір’ї училища за ініціативи студентів 4 курсу відкрили фонтан та затишний куточок відпочинку, який сту денти вже охрестили «фонта ном любові». Не дивно, що учи лище перетворилося для сту дентів на дім, де зрозуміють, заспокоять, нададуть допомо гу.

Велика увага приділяється і спортивній роботі. Традицій но в училищі проводяться спартакіади з різних видів спорту: баскетболу, волейбо лу, легкої атлетики, шашок, шахів. Щорічно спортивні ко манди училища стають призе рами різноманітних міських та обласних змагань. За час свого існування Ні копольське педучилище під готувало близько 19 тисяч фахівців дошкільної та почат кової освіти. Уявіть собі: це ж справжнє невеличке містеч ко! Сьогодні випускники учи лища – це державні службовці органів місцевого самовряду вання, керівники органів осві ти, педагогічні та науково- пе дагогічні працівники вузів, ди ректори і вчителі шкіл, завіду вачі, методисти та вихователі дитячих дошкільних установ.

Неабияку роль в житті май бутніх вчителів відіграє сту дентська рада, яку очолює Ольга Шеремет, студентка 4 курсу, майбутній вчитель початкових класів і вчитель англійської мови.

– Головою студради, – роз повідає дівчина, – я стала ми нулого року. В першу чергу, ді яльність студради має виховні та культурно -масові функції. Ми долучаємося і до благо дійності – неодноразово від відували дитячий будинок «Ро машка», допомагали дітям із малозабезпечених родин. За традицією ми проводимо чи мало конкурсів – скажімо, цьо го року напередодні Дня свято го Валентина проводили кон курс валентинок. До Дня сту дента, окрім традиційної роз важальної програми, планує мо провести фотовиставку про студентське життя. І тема, вважаю, вельми творча: «Незви чайне у звичайному». Не прихо вую: мені приємно, що в нас дуже активні першокурсники. Це дає певну надію на ак тивність студради на найближ чі роки! Адже ми бачимо, що ця справа буде продовжуватися навіть після нашого випуску.

Але не лише культурно -просвітницькою роботою пе реймається студрада – вона є дієвим органом впливу на не дуже сумлінних студентів. Тобто на засідання студради ви кликають тих, хто нехтує обо в’язками студента, отримує низькі оцінки. Такі своєрідні «виховні години», буває, швид ко досягають мети: людина бе реться за розум.

Від навчання та дозвілля пе рейдемо до практики. Як ска зала нам завідуюча педагогіч ною практикою Катерина Но щенко, у студентів, які навча ються на дошкільному відділен ні, безпосередній дотик з фа хом відбувається у дитячих до шкільних закладах. Практика передбачає різні етапи – спо чатку студентів «вводять у спе ціальність»: вони знайомляться з майбутньою професією, для них проводять екскурсії. Після цього студенти долучаються до роботи в якості помічників вихо вателя та активних спостері гачів і лише згодом стають на місце вихователя.

У майбутніх педагогів по чаткової школи – свої нюанси. Один з видів практики – на вчально- виховна робота в школі. Студентів розподіляють по класах, вони проводять класні години, пробні уроки, вивчають методики. Потім вже можуть вести уроки під керів ництвом досвідченого вчителя та методиста. Після проведен ня уроків – «розбір польотів», аналіз помилок. Є у студентів і літня практика. Зазвичай вони проходять ії у дитячому таборі ім. Віктора Усова. Там, поєдну ючи відпочинок і роботу, вони роблять перші професійні кро ки. Останню ж практику, переддипломну, студенти прохо дять на 4 курсі. Це – найбільш серйозне шеститижневе вип робування на професійну здатність.

Що ж, студентське життя у Нікопольському училищі КДПУ вирує. Оснащення та наукова база у закладі – на висоті. Сту денти з гордістю розповідають про свій навчальний заклад. Вчитися тут складно, але ціка во. І якщо намірам урядовців підвищити статусність, при вабливість та матеріальне за охочення професії вчителя ніщо не стане на заваді, вже найближчими роками конкурс до училища буде дуже серйоз ним!

Олександрина
ПОДОЛЬСЬКА.

 

Статья предоставлена лучшей газетой Никополя — "Проспект Трубников". Подписывайтесь на газету в почтовых отделениях, а также приобретайте по вторникам и четвергам во всех местах продажи прессы.

AddThis Social Bookmark Button