| Як у Нікополі отримати медичну довідку: кінокомедія на шість серій |
|
| 24.06.2012 08:04 |
![]() Дослідження постійного читача нашої газети Володимира Чувіліна.
Державна і місцева влада доторкнулись реформ системи охорони здоров’я, і знявся галас на всю країну! В нашому місті галас поступово вщухає, бунтують ще ескулапи з ЛДЦ. Інші працівники медицини і фармацевтики змінили тактику своїх дій, про що я і склав свій допис. У свій час я звертався до ЛЦЦ двічі на рік, коли треба було проходити техогляд авто. Платив гроші, простоював в чергах до трьох кабінетів, їхав на третю дільницю, платив гроші, простоював у чергах, отримував шпаргалку та їхав до 1-ої поліклініки з квитанцією про сплату. Знову черга, і ось вона - омріяна медична довідка щодо придатності керувати транспортним засобом. Якось уряд вирішив покінчити з туберкульозом і закликав медичних працівників взяти в цьому активну участь, агітуючи співвітчизників вчасно проходити огляд у лікаря. Я, як законослухняний громадянин, пішов до 1-ої поліклініку - зробити флюорограму. В реєстатурі - черга. Серед різних папірців і оголошень – анічогісінько про те, що певна категорія людей реєструється позачергово (маю на увазі ветеранів війни і праці, медичних працівників чи пенсіонерів). Перед рентген-кабінетом – купа людей, які тримають квитанції з реєстратури з номером черги. За таких умов позачерговий прийом автоматично виключається. Підходжу ближче і бачу на дверях рентген-кабінету аркуш: «На 1 годину прийом припиняється».Чому?! З якої причини? Я зайшов до тих, хто «бачить нас наскрізь», щоб дізнатись, в чому справа. В кабінеті були присутні оператор і ще дві працівниці. - Та ми ось пишемо, реєструємо, оформляємо, - кажуть. - Апаратура працює нормально? – питаю. - Та наче нормально! А що? - То ви ж до перерви писали, щось там оформляли, - а кабінет працював. Навіщо тоді зробили перерву? Далі розмова велась вже на високих тонах, тож я попрямував до кабінету головного лікаря поліклініки. Спроби головного якось виправдати своїх працівників не мали успіху, тож він по телефону розпорядився припинити ту перерву. Поки я дійшов на перший поверх, кабінет вже повернувся до прийому клієнтів. Після таких «стимулів» медичних працівників у громадян, звісно, псується настрій і зникає бажання виконувати заклики уряду. Потрапивши до поліклініку, я вирішив використати нагоду і звернувся до лікаря по рецепт на ліки проти моєї хронічної хвороби. - А у нас бланків для рецептів немає, вони - у головного, - кажуть. Я не образився, знаючи, що спецбланки - на окремому обліку, хоча в такому кабінеті вони повинні бути. Я підтюпцем - на другий поверх до головного, приніс бланк. - А ще ж потрібна історія хвороби, - говорять. Помчався з 3-го поверху на перший. Приніс. - Та це ж якесь лахміття, - кажуть. – Підіть, і нехай дівчата в реєстратурі зроблять все як треба. Тепер я вже вибухнув: - Дайте мені рецепта, а самі розбирайтесь з реєстраторами! Я вже вдосталь набігався! Отримавши відсіч, мої шановні медики зробили інший хід. - Та вам же ще треба пройти енцефалограму, тоді ми дамо вам направлення. І розпочалася кінокомедія на кілька серій. Така собі «мильна опера» з елементами абсурду. Серія № 1. - Ось вам направлення до приватної фірми. Без енцефалограми ми вам рецепта видати не можемо. В нас ревізори знаєте як шерстять! – говорять мені. Написали направлення, поставили печатку лікаря, але назви приватної фірми не вказали. Чому? Знайомі мені підкинули думку, що енцефалограму, мабуть, можуть зробити і в поліклініці, в тому кабінеті, де роблять кардіограми. Подав я те направлення з печаткою лікаря в реєстратуру. Реєстратори, не замислюючись направили мене до кабінету зняття кардіограм! Там оператор, глянувши на направлення, зробив… кардіограму (!). Ані реєстратори, ані лікар не звертали уваги на те, що «Чувілін В.В. 1932 р. направляється для зняття ЕЕП». Серія № 2. Помчався я до відповідного кабінету без номеру і показав кардіограму. - Давайте рецепт, - кажу. - Та, ні, –відповідають, - приносьте енцефалограму, бо в нас же ревізори знаєте як... Що ж, поїхав я у приватну фірму, заплатив гроші, провели мене до відповідного кабінету. Віддав я те направлення, квитанцію про сплату і отримав ту злощасну енцефалограму. Потрібна вона чи ні - я не знаю. Але якщо потрібна, то чому в поліклініці немає такої апаратури? Серія № 3. Примчався я до «свого» завітного кабінет, а він - зачинений, хворих біля нього - нуль. Я постукав у двері й через певний час лікар їх відкрила. Взявши енцефалограму, вона попросила мене зачекати в коридорі. Через декілька хвилин медсестра винесла мені рецепт. - Поверніть мені історію хвороби, - прошу я. - Е, ні, - каже, - вона залишиться у нас, бо ревізори ж знаєте як... Серія № 4. Сів я і задумався над такими подіями. Адже через певний час мої рідні будуть мати проблеми в пошуках тієї історії. Після моїх пояснень мені таки віддали ту історію. Серія № 5. Знову – нагода почухати у потилиці. В історії хвороби не було ані бланка енцефалограми, ані жодного запису про наслідки обстеження та призначення ліків, хоча я до цього лікаря звертався неодноразово. Також немає записів анамнезу моєї хвороби! Та їх, власне, ніколи не було. І в приватну фірму, гадаю, мене відправили не з метою обстежень. По-перше, енцефалограму залишили в кабінеті. Мабуть тому, що це не виправдовує видачу рецепта на спецбланку. По-друге, в офісній фірмі мені відмовили в проханні повернути направлення. Чому? Серія № 6. З рецептом я помчався в соціальну аптеку № 124, а препарату мого там немає. - А де ж є, якщо ця аптека соціальна? - питаю. - А запитайте про це в аптеці № 318, де є і потрібний вам препарат. – відповіли мені. Я мерщій до тієї 318-тої аптеки - і купив препарат. Хотів зустрітись з завідуючою аптекою і дізнатись, чому ж в соціальній аптеці обмежений асортимент ліків. Але з мером міста легше зустрітись, ніж з нею. Я ще не бачив такого бюрократизму в аптечній мережі за все своє трудове життя! Завідуюча відгородилась від відвідувачів секретарем, мовляв, «секретар запише питання і передасть». Я гадаю, що реформування системи охорони здоров’я і фармацевтики вкрай необхідне, але орієнтуватись варто на міжнародний досвід, і не повертатись до помилок минулого. Не потрібно приймати закони, які приголомшують своєю безглуздістю. Паралельно з реформою галузі треба взятись за реформування свідомості лікарів і фармацевтів, яка вражена бацилами здирництва, шахрайства і бюрократизму. Звісно, це стосується не всіх спеців, але багатьох. Ось читаю в газеті: «Требуйте в аптеке чек!». Ну і що з того, якщо з хворого вже здерли втричі дорожче, ніж в соціальній аптеці. За це лише пальчиком насварились на фармацевта, який продає препарати за домовленістю з лікарем, отримуючи від цього прибуток. Ця ж схема спрацьовує, коли лікарі направляють хворих з державних медичних установ у приватні. Це я перевірив особисто на собі. Чого вам не бажаю.
Статья предоставлена лучшей газетой Никополя — "Проспект Трубников". Подписывайтесь на газету в специальном разделе нашего портала -"ПОДПИСКА", а также во всех почтовых отделениях. Свежий номер "Проспекта" Вы сможете приобрести в точках продажи прессы. |