НТМ - Новини Твого Мiста

  • leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Главная Новости Никополя Перспектива під грифом «для службового користування»
Перспектива під грифом «для службового користування» Печать E-mail
Рейтинг статьи: / 0
ХудшийЛучший 
14.01.2013 19:28

sandul

В’ячеслав САНДУЛ,
голова Нижньодніпровської громадської ради Всеукраїнського екологічного руху «Хортицький Форум», депутат міської ради 3-х скликань

4 грудня цього року відбулось, як заявили організатори, «обговорення та розгляд основної містобудівної документації проекту генплану Нікополя». Присутнім в малій залі культурно-дозвіллевого центру учасникам «громадських слухань» було запропоновано розглянути вивішені графічні матеріали та надати зауваження... 

Відомо, що генеральний план має базуватись на аналізі і прогнозуванні демографічних, соціально-економічних, природно-географічних, екологічних, санітарно-гігієнічних та інших проблем, передбачати реалізацію затверджених планів. Якраз ці дані замовник такої документації надає у затвердженому на відповідному рівні вигляді.

Замовники роботи та її виконавці на слуханнях давали пояснення – в межах напрацьованого та дозволеного. Та чи все дозволено знати присутнім? Виявляється, не все: керівництво багатьох міст (наше теж, на жаль, не стало виключенням) вимагає при корегуванні проекту генплану надавати частині матеріалів такий собі гриф «для службового використання».

Тому декілька років в Україні небезуспішно реалізується громадський проект «За відкритий доступ до матеріалів генерального плану». Сподіваємося, шо і нікопольці з часом зможуть одержати відповіді на свої питання. З огляду не це, вважаю, цілком слушною була вимога ознайомити учасників слухань з завданням на виконання роботи, з якого було б зрозумілим бачення перспективи майбутнього міста. Однак і завдання – поки що з грифом «ДСК» («для службового використання»)!

Наведу приклад безпосередньої зацікавленості жителів міста в одержанні інформації, на яку вони мають право згідно із законом. Ну, приміром… Відомо, що зараз взято курс на створення об’єднань співвласників житлових багатоповерхових будинків (ОСББ). Але питання про прибудинкову територію та її передачу об’єднанню чомусь не вирішується. Ще питання: де та коли буде винесена з меж міста ділянка республіканської дороги? 

В березні цього року Дніпропетровською обласною радою затверджено схему планування області. Згідно з цим документом, передбачено будівництво мостового автомобільного переходу через Каховське водосховище між містами Енергодар – Марганець, що і знайшло своє відображення у виставленій для обговорення просторовій схемі планування міста.

Виявляється, що лише з його будівництвом намічається винести за межі Нікополя республіканську дорогу «Запоріжжя – Кіровоград». До того розробники передбачили винесення з вулиці Героїв Чорнобиля ділянки національної автодороги знову ж таки в межах міста – за умови розширення його меж.

І таких питань, відповіді на які мають право знати жителі міста, – безліч.

Є підстави стверджувати, що в завданні на корегування генерального плану відсутні дані про обсяги викидів підприємств міста та промислових об’єктів, розташованих поряд, про обсяги викидів відпрацьованих газів та забруднювачів транзитним та власне міським (приватним та відомчим) автотранспортом, про стан атмосферного повітря в самому місті.

Наслідком екологічних негараздів є факт, що темпи скорочення населення Нікополя були і залишились значно вищими, ніж в цілому по України. За 1990–2001 роки населення міста зменшилось не менш, ніж на 14 % (а за деякими даними – на всі 25%: з 160 тис. до 119 тис.), в той час як по Україні цей показник становив лише 6%. Відзначається , що в 2007–2010 роках показник міграційного зменшення населення становив до 1000 осіб за рік! В цьому випадку є необхідним обгрунтування прийнятої у проекті генплану кількості населення на розрахунковий період в 130 тисяч жителів! Коли та завдяки чому розробники передбачають припинення зменшення та початок приросту населення? А поки що є всі підставити констатувати деградацію міста та орієнтир на мігрантів. 

Прогнозована оцінка щодо зростання кількості населення обґрунтовує, в свою чергу, необхідність збільшення території міста на 1218 га з розширенням в північному напрямку у бік промислових підприємств (завод феросплавів, завод трубопровідної арматури тощо) Повідомляється про «збільшення території міста щодо потреб розміщення нових промислових обєктів, логістичних центрів в бік заводу феросплавів та Чкаловської сільради» (орган міськради «Нікопольська правда» від 15 грудня 2012). Проте відомо, що більшість цієї території знаходиться в санітарно-захисній зоні підприємств міста.

Отже, головна «турбота» керівництва міста – збільшити його територію в північному напрямі. В черговий раз хочу звернути увагу на протилежний, південний край Нікополя. Межі нашого міста та районів Дніпропетровської області, що виходять на Каховське водосховище мають співпадати з південними кордонами нашої області. До речі, Земельним кодексом України встановлено, що межі областей після затоплення залишаються незмінними по акваторії.

Якщо замовники та розробники генерального плану міста вважають його межами існуючу берегову лінію, то необхідно визначити правовий статус і відповідальність за цілу водну полосу між береговою лінією та міжобласною межею по акваторії водосховища. Необхідність вирішення цього питання вимагають прийняті в жовтні ц. р. зміни до цілої низки законів України (зокрема – Водного Кодексу), після яких держадміністрація кожної області одержує право на регулювання водогосподарської діяльності, тобто має узгоджувати обсяги забору та скидів забруднених вод.

Наше місто знаходиться в так званій «зоні спостереження» і, починаючи з 2010 року, одержує кошти для соціально-економічної компенсації ризику населення. Однак до цього часу ці ризики не визначені, відсутні законодавче і наукове обгрунтування та контроль за цільовим використанням цих коштів.

Ще до затвердження схеми планування Дніпропетровської області з’явилась схема подачі тепла на правобережну частину Запоріжжя з переходом через Каховське водосховище в місці, де цією схемою намічено перспективний мостовий перехід. Надлишки тепла при будівництві 7-го та 8-го блоків Запорізької АЕС, про підготовку до якого неодноразово повідомлялось в ЗМІ (включаючи, до речі і цілком офіційний «Урядовий кур’єр»), передбачається подати на опалення правобережної частини Запоріжжя . Не виключено, що це «дармове тепло» буде запропоноване іншим містам правобережжя – Марганцю, Нікополю. Чи не тому схемою планування Дніпропетровщини передбачене будівництво цього моста?

Розробники схеми планування нашої області, які узгодили будівництво моста через Каховське водосховище, забули про проблеми Нікопольщини. Якщо нанести на акваторію водосховища міжобласні межі до затоплення, то цілком можливо, що межі санітарно-захисних зон та скиди вод станцій Запорізького енергокомплексу, їх вплив вийдуть за межі Запорізької області. А поки що межі Нікополя обмежені береговою лінією, і навіть водозабір знаходиться поза ними – у «нейтральній полосі».

 

Статья предоставлена лучшей газетой Никополя — "Проспект Трубников". Подписывайтесь на газету в специальном разделе нашего портала -"ПОДПИСКА", а также во всех почтовых отделениях. Свежий номер "Проспекта" Вы сможете приобрести в точках продажи прессы.

AddThis Social Bookmark Button
 

Нам интересно Ваше мнение по затронутой выше теме. А что думаете Вы? Ваши мнения лягут в основу нашей дальнейшей работы. Лучшие высказывания будут опубликованы в "Проспекте Трубников".

     Свежий номер уже в продаже

53-01

Посмотреть предыдущие выпуски

О нас

Если Вы нашли ошибку или несовпадение, выделите текст и нажмите "Shift"+"Enter"

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ