
Завершився 2018 рік. Державне фінансування є запорукою соціально-економічного розвитку територій, рішенням нагальних потреб їхнього населення та одним із секторів відповідальності народного депутата. Так, завдяки досягненням Андрія Шипка по залученню коштів у Нікополі, Покрові та Нікопольському районі в життя втілюються надважливі проекти та програми, зокрема ремонт дороги Дніпро – Нікополь, реконструкція частини будівлі амбулаторії №1, 3 КЗ «Нікопольський центр первинної медико-санітарної допомоги» під дитяче стаціонарне та консультативне відділення, забезпечення водопостачання с. Шолохове, переоснащення закладів охорони здоров’я, підтримка освітніх закладів та ін.
Тільки в цьому році з державного бюджету на реалізацію проектів округу було виділено 21,5 млн грн (без урахування 50 млн, спрямованих на відновлення многостраждальної траси Дніпро – Нікополь).
Взагалі зусиллями народного депутата Андрія Шипка та депутатів Дніпропетровської обласної ради Сергія Орлова, Марини Петросянц та Андрія Палоша на реалізацію проектів по 35-му округу з бюджетів різних рівнів протягом 2018 року залучено (дані станом на 10.12.2018):
• загалом по округу – 408 751 759,60 грн;
• загалом по Нікопольському району – 123 080 292,00 грн;
• загалом по Нікополю – 130 074 611,60 грн;
• загалом по Покрову – 155 596 856,00 грн;
в тому числі з державного бюджету:
• по округу – 126 875 256,60 грн;
• по Нікополю – 16 186 961,60 грн;
• по Покрову – 20 681 181,00 грн;
• по Нікопольському району – 90 007 114,00 грн;
з обласного бюджету:
• по округу – 259 776 503,00 грн;
• по Нікополю – 96 387 650,00 грн;
• по Покрову – 130 315 675,00 грн;
• по Нікопольському району – 33 073 178,00 грн.
ЩОДО ПРОЕКТІВ, ЯКІ ФІНАНСУЮТЬСЯ З ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ
Не зупиняється робота по забезпеченню водопостачанням с. Шолохове Нікопольського району. Зауважимо, що це питання є неабиякою проблемою для місцевого населення через постійну нестачу води, додаткові витрати та неабиякі незручності. Тому на фінансуванні заходів щодо прокладання водопроводів та каналізаційних мереж у селищі зосереджена особлива увага народного депутата. На реалізацію цього проекту в 2016 році було виділено 5 млн грн, витрачених на розробку відповідної документації, в 2017 р. – 6,277 млн грн, за рахунок яких проведено влаштування розвідної кільцевої мережі.
В цьому – ще 2,5 млн грн. Триває процес реконструкції частини будівлі амбулаторії №1, 3 КЗ «Нікопольський центр первинної медико-санітарної допомоги» під дитяче стаціонарне та консультативне відділення.
Протягом багатьох років питання будівництва дитячої лікарні турбувало місцевих мешканців. Так було до 2015 року, допоки Андрій Шипко не ініціював проведення розширеної наради, під час якої була затверджена «дорожня карта» з будівництва дитячого лікувально-діагностичного центру. Сьогодні склалася дуже сприятлива ситуація, коли представники законодавчої та виконавчої влади об’єдналися і разом працюють на один результат – спроектовано і зводиться лікарня, яка матиме цілий комплекс допоміжних підрозділів у відповідності до санітарних норм, що дасть можливість отримувати всі медичні послуги в одному місці. На будівництво дитячої лікарні в Нікополі вже виділено 23 млн грн, з яких 2,5 млн грн – цьогорічні видатки. Загальний обсяг робіт виконано на 70% і планується, що вже в 2019 році об’єкт буде завершено.
Значна частина державної субвенції спрямовується на виконання програми з переоснащення закладів охорони здоров’я в окрузі. В цьому році на закупівлю нового медичного обладнання для КЗ «Центральна міська лікарня м. Покров «ДОР» передбачено 3,35 млн грн, КП «Нікопольська міська лікарня №1 «ДОР» – 1,8 млн грн, КЗ «Нікопольська центральна районна лікарня «ДОР» – 3,311 млн грн та КП «Нікопольська міська лікарня №4«ДОР» – 2,45 млн грн.
Не залишаються без уваги і освітні заклади. Згідно з постановою КМУ, на реконструкцію комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання (середня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – позашкільний навчальний заклад) м. Покров буде виділено 5 млн грн. А в Лошкарівській загальноосвітній школі за 588 тис. 427 грн вже ремонтують спортивну залу.
Тільки за 2018 рік зареєстровано 34 законопроекти авторства Андрія Шипка. Загалом за час роботи VIII скликання Верховної Ради України 148 законопроектів подані за підписом народного депутата України.
«Хочу зазначити, що ключові теми законодавчої роботи – це тема медицини та соціальної підтримки українців. У 2018 році підготовлено та зареєстровано ряд законопроектів, направлених на забезпечення доступу українців до якісних ліків по доступним цінам», – говорить Андрій Шипко.
Ліки Ми чудово знаємо, що ціни на ліки в Україні дуже високі, навіть у порівнянні з європейськими країнами. Один і той самий препарат в Україні може коштувати в 10 разів дорожче, ніж у сусідній Польщі. І це при тому, що середня зарплатня у Польщі – 1300 доларів США, а в Україні – 330 доларів США. До того ж 330 доларів – це дані Мінфіну, бо в маленьких містах люди реально отримують 4–6 тисяч гривен на місяць, а в Нафтогазі керівництво – по півтора мільйона в місяць та плюс мільярдні премії – от і виходить, що середня заробітна плата по Україні – більше 9 тисяч гривень… Але повернемося до ліків. Перше, чим я зайнявся у Верховній Раді – це підготовка якісно нового Закону про лікарські засоби. Забігаючи наперед, скажу, що більше, ніж за 10 років жоден базовий законопроект про ліки не зміг об’єднати всю фармацевтичну громадськість, представників аптечного сегменту та пацієнтських організацій. Я як автор Нової Редакції Закону України «Про лікарські засоби» та як голова Підкомітету Верховної Ради з питань фармації можу впевнено сказати – нам це вдалося. В моєму підкомітеті з квітня працювала робоча група з представників усіх учасників фармацевтичного ринку, ми вперше вийшли на консолідований законопроект і цей документ уже отримав підтримку і в Комітеті з питань охорони здоров’я.
Що він передбачає: Перше: ми сюди взяли найкращі прогресивні європейські норми, це той шлях, яким уже пройшла Європа, і він показав найкращий результат. Друге: ми змінюємо правила, забираючи складну та непрозору (скажемо чесно – корупційну) процедуру реєстрації лікарських засобів. Тільки відкритість і прозорість, чіткі терміни розгляду документів та надання рішень. Третє: в центрі цього стоїть ЛЮДИНА. Бо головне завдання – це проконтролювати весь шлях ліків – від розробки, виготовлення, клінічних випробувань до реалізації. А належний контроль і європейські стандарти – це якісні та безпечні ліки, прозорість реєстрації – це конкурентна ціна. Тому врегулювавши ці питання, ми наведемо лад на ринку ліків. Ціни на ліки – це одна з найболючіших тем для кожного українця. Тому, крім базового закону про лікарські засоби, ми з колегами з усіх фракцій підготували законопроект №8591 *(щодо забезпечення економічної конкуренції та захисту прав пацієнтів при здійсненні роздрібної торгівлі лікарськими засобами)*, який має регулювати діяльність аптек. Основна мета: прибрати аптечні монополії (як це уже давно зроблено в країнах Європи) та створити умови для зниження цін. Це дуже важливий законопроект, і, я думаю, що уже з лютого ми зможемо винести його на голосування до Верховної Ради України.
Медичне страхування Це ще один із пріоритетів моєї роботи. Я є автором двох законопроектів щодо введення загальнообов’язкового медичного страхування. Усі фахівці розуміють, що справжня медична реформа повинна розпочинатися з запровадження медичного страхування. Все інше – це черговий піар. Сучасний рівень фінансування вітчизняної системи охорони здоров’я не дозволяє забезпечити гарантоване громадянам статтею 49 Конституції України право на охорону здоров’я та безоплатну медичну допомогу навіть у випадках екстреної медичної допомоги за життєвими показами. Щороку у Бюджеті на наступний рік ми бачимо не більше 3,1% ВВП, які закладені на галузь. Жодні трансформації і так звана «медреформа» без належного фінансування цю ситуацію не виправлять. Якщо система охорони здоров’я фінансується менше, ніш на 5% ВВП, то така нація приречена на вимирання – це дані Всесвітньої організації охорони здоров’я. Тому іншого шляху для змін, крім введення загальнообов’язкового медичного страхування, у нас немає. Ми маємо створити законодавче підґрунтя для запровадження в Україні бюджетно-страхової моделі фінансування охорони здоров’я та загальнообов’язкового медичного страхування. Це той крок, який потрібно було зробити ще вчора.
Ціни на газ та тарифи Вартість комунальних послуг обов’язково має відповідати доходам громадян. Підвищення тарифів на 73%, тоді як люди не мають змоги сплачувати по діючим, а також одночасне скорочення субсидій – це справжній комунальний терор. Обіцяючи українцям європейське майбутнє, влада, в першу чергу, має прагнути привести у відповідність співвідношення розмірів середніх зарплат і витрат на комуналку до показників розвинених країн. Сьогодні в Швейцарії та Ісландії за житлово-комунальні послуги люди сплачують лише 3% від середньої зарплати, в Норвегії, Франції та Іспанії – 6%, в Польщі, Угорщині та Словаччині – від 20–25, в Грузії – 27%, і лише в Україні – 40%! Щоб в нашій країні люди не продавали житло, яке не підпадає під субсидію, не відмовлялися від нормального харчування та лікування, не тікали на заробітки закордон, НКРЕ не має прив’язуватися до прожиткового мінімуму при формуванні розміру пенсій і зарплат, сам прожитковий мінімум повинен зрости до 4500 грн, а мінімальна зарплата – до 10–12 000 грн. Україні потрібна чітка державна програма, завдяки якій плата за комунальні послуги не перевищуватиме 20% рівня прибутку родини. Держава повинна стримати апетити монополістів, керівництво яких отримує божевільні мільйонні зарплати і премії, обкрадаючи населення. Тому 1 листопада ми разом з колегами-народними депутатами зареєстрували Проект Постанови №9252 про проведення аудиту обґрунтованості цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.
Статья предоставлена лучшей газетой Никополя — "Проспект Трубников". Подписывайтесь на газету в специальном разделе нашего портала -"ПОДПИСКА", а также во всех почтовых отделениях. Свежий номер "Проспекта" Вы сможете приобрести в точках продажи прессы.
|