НТМ - Новини Твого Мiста

  • leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Главная НОВОСТИ Гвоздь номера ТРИБУНА ДЕПУТАТА. Андрій ШИПКО: «Невже повинна статися катастрофа, щоб уряд почав діяти?»
ТРИБУНА ДЕПУТАТА. Андрій ШИПКО: «Невже повинна статися катастрофа, щоб уряд почав діяти?» Печать E-mail
Рейтинг статьи: / 0
ХудшийЛучший 
18.03.2015 18:46

Защитное сооружение (дамба) №8, между селами Ленинское и Набережное давно стало «антигероем» Интернета и форумов. Злополучный разбитый участок дороги Н23 «Кировоград –Кривой Рог –Запорожье» длиной в 3800 метров проклинаем сотнями и тысячами водителей, прозвавшими дорогу «трассой смерти». Петляя среди ям и канав, машины годами движутся здесь со скоростью 5 км/ч, разбивая колеса и днища. Но «беспризорная» дорога, которую стараниями народного депутата Андрей Шипко в содружестве с НЗФ к осени хоть как-то «подлатали», – полбеды. Под угрозой целостность самой дамбы. Её прорыв грозит катастрофой и затоплением огромных площадей. На эти проблемы с депутатской трибуны вновь обратил внимание парламентариев и правительства народный депутат Украины Андрей Шипко. 

damba8

Андрій ШИПКО: «Невже повинна статися катастрофа, щоб уряд почав діяти?»

Народний депутат вимагає термінового врятування дамби №8

З виступу народного депутата Андрія Шипка на засіданні Верховної Ради 5 березня:

«Невже повинна статися катастрофа, щоб уряд почав діяти? Чому зараз прийнято чекати, доки не виникне біда, а потім вже старанно ліквідувати її наслідки?

Минає вже рік, як від цього Кабінету Міністрів на моє депутатське звернення щодо аварійної ситуації на дамбі №8 на Каховському водосховищі я отримую лише формальні відписки! То у Мінприроди коштів немає, то Укравтодор хоче, але не може відремонтувати дамбу, то Кабмін не дав доручення…

А за цей час дамба №8 стала справжнім лихом для всієї Дніпропетровської області. Через неї проходить дорога національного значення Н23, яка ще й є стратегічно важливою для держави. Це є «зелений коридор» між зоною АТО та Центральною Україною. Щодоби 10 тисяч автомашин «навантажують» дамбу. В зв’язку з відсутністю фінансування з державного бюджету та рятуючи цю дорогу для людей (а це, я підкреслюю, – найкоротший шлях між Східною та Центральною Україною!) восени 2014 року за моєю ініціативою та разом з Нікопольським заводом феросплавів було проведено ямковий ремонт, і це дало можливість дамбі «перезимувати».

Але цей ремонт не може біти ефективним, бо така кількість багато вантажного транспорту щодня її руйнує. На сьогодні полотно дороги на дамбі вкривають величезні ями, і це може спровокувати гідродинамічний удар і прорив дамби. Тоді мільйони кубометрів води змиють усе на своєму шляху! Гідродинамічний удар спричинить екологічну катастрофу в Придніпров’ї та в Донбасі, а тисячі людей навіть не встигнуть евакуюватися!

Безтермінового капітального ремонту проблемної дільниці національного автошляху, що є гребнем дамби №8, довжина якої всього 3,8 кілометри, трагедія – невідворотна. Бездіяльність уряду сьогодні коштуватиме дуже дорого завтра. Прийняття лише однієї постанови Кабінету Міністрів України про передачу автошляху на баланс Укравтодору та його терміновий ремонт врятує не тільки регіон від катастрофи, а й життя людей, що рухаються 2зеленим коридором» із зони АТО.

Прошу вважати мій виступ депутатським запитом до прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка».

 

НАША ДОВІДКА 

damba8_znakiНікопольська дамба №8 знаходиться на балансі Держводагентства та на утриманні у Нікопольського управління водних ресурсів. Вона проектувалася і будувалася в 1953 році, спочатку її навіть не розглядали як важливу – її ширина була всього 9 метрів, а усипана була щебенем. Потім Мінавтодорог її розширило до 13 метрів, зробивши дорогою II класу з двостороннім рухом. За нею доглядали, але останній капремонт робили ще в 1984 році. На жаль, Держводагентство (яке неодноразово просило гроші на ремонт дороги) не має ні права, ні грошей, ні техніки для ремонту та обслуговування дорожнього покриття. З іншого боку, Укравтодор також не займається пошкодженим шляхом через нечуваної суми грошей, необхідної для цього. За підрахунками, для більш-менш пристойного ремонту (замінити асфальт, поставити огорожу) потрібно не менше 38 млн. грн. Є кошторис, є проект, але немає дій…

Нікопольський регіональний водгосп відповідає за 34 км дамб в трьох областях, проте дамба №8 через дороги на ній знаходиться у найгіршому стані. І якщо для легковиків ці чотири кілометри – питання виживання, то важкі фури з причепами по 40 тонн попросту добивають не закритий асфальтом гребінь дамби. Аварійна дорога загрожує не лише водіям – потік транспорту в 8-10 тисяч автомобілів на добу, половина з яких – вантажівки, руйнує споруду, яка береже від затоплення промисловість Кривбасу, декілька міст та десятки сіл та селищ.

Закрити дорогу може тільки уряд, але їй заміни немає – доведеться накидати близько 500 кілометрів, об'їжджаючи водосховище. Експерти стверджують, що якщо ситуація і далі погіршуватиметься, то проїзд через греблю просто заборонять.


damba8_yami

damba8_yami2

damba8_yami3

 

Статья предоставлена лучшей газетой Никополя — "Проспект Трубников". Подписывайтесь на газету в специальном разделе нашего портала -"ПОДПИСКА", а также во всех почтовых отделениях. Свежий номер "Проспекта" Вы сможете приобрести в точках продажи прессы.

AddThis Social Bookmark Button
 

Нам интересно Ваше мнение по затронутой выше теме. А что думаете Вы? Ваши мнения лягут в основу нашей дальнейшей работы. Лучшие высказывания будут опубликованы в "Проспекте Трубников".

     Свежий номер уже в продаже

53-01

Посмотреть предыдущие выпуски

О нас

Если Вы нашли ошибку или несовпадение, выделите текст и нажмите "Shift"+"Enter"

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

САМОЕ ПОПУЛЯРНОЕ НА САЙТЕ