ТРИБУНА ДЕПУТАТА. Андрій ШИПКО: «Невже повинна статися катастрофа, щоб уряд почав діяти?» |
![]() |
![]() |
18.03.2015 18:46 |
Защитное сооружение (дамба) №8, между селами Ленинское и Набережное давно стало «антигероем» Интернета и форумов. Злополучный разбитый участок дороги Н23 «Кировоград –Кривой Рог –Запорожье» длиной в 3800 метров проклинаем сотнями и тысячами водителей, прозвавшими дорогу «трассой смерти». Петляя среди ям и канав, машины годами движутся здесь со скоростью 5 км/ч, разбивая колеса и днища. Но «беспризорная» дорога, которую стараниями народного депутата Андрей Шипко в содружестве с НЗФ к осени хоть как-то «подлатали», – полбеды. Под угрозой целостность самой дамбы. Её прорыв грозит катастрофой и затоплением огромных площадей. На эти проблемы с депутатской трибуны вновь обратил внимание парламентариев и правительства народный депутат Украины Андрей Шипко. Андрій ШИПКО: «Невже повинна статися катастрофа, щоб уряд почав діяти?»Народний депутат вимагає термінового врятування дамби №8
З виступу народного депутата Андрія Шипка на засіданні Верховної Ради 5 березня: «Невже повинна статися катастрофа, щоб уряд почав діяти? Чому зараз прийнято чекати, доки не виникне біда, а потім вже старанно ліквідувати її наслідки? Минає вже рік, як від цього Кабінету Міністрів на моє депутатське звернення щодо аварійної ситуації на дамбі №8 на Каховському водосховищі я отримую лише формальні відписки! То у Мінприроди коштів немає, то Укравтодор хоче, але не може відремонтувати дамбу, то Кабмін не дав доручення… А за цей час дамба №8 стала справжнім лихом для всієї Дніпропетровської області. Через неї проходить дорога національного значення Н23, яка ще й є стратегічно важливою для держави. Це є «зелений коридор» між зоною АТО та Центральною Україною. Щодоби 10 тисяч автомашин «навантажують» дамбу. В зв’язку з відсутністю фінансування з державного бюджету та рятуючи цю дорогу для людей (а це, я підкреслюю, – найкоротший шлях між Східною та Центральною Україною!) восени 2014 року за моєю ініціативою та разом з Нікопольським заводом феросплавів було проведено ямковий ремонт, і це дало можливість дамбі «перезимувати». Але цей ремонт не може біти ефективним, бо така кількість багато вантажного транспорту щодня її руйнує. На сьогодні полотно дороги на дамбі вкривають величезні ями, і це може спровокувати гідродинамічний удар і прорив дамби. Тоді мільйони кубометрів води змиють усе на своєму шляху! Гідродинамічний удар спричинить екологічну катастрофу в Придніпров’ї та в Донбасі, а тисячі людей навіть не встигнуть евакуюватися! Безтермінового капітального ремонту проблемної дільниці національного автошляху, що є гребнем дамби №8, довжина якої всього 3,8 кілометри, трагедія – невідворотна. Бездіяльність уряду сьогодні коштуватиме дуже дорого завтра. Прийняття лише однієї постанови Кабінету Міністрів України про передачу автошляху на баланс Укравтодору та його терміновий ремонт врятує не тільки регіон від катастрофи, а й життя людей, що рухаються 2зеленим коридором» із зони АТО. Прошу вважати мій виступ депутатським запитом до прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка».
НАША ДОВІДКА
Нікопольський регіональний водгосп відповідає за 34 км дамб в трьох областях, проте дамба №8 через дороги на ній знаходиться у найгіршому стані. І якщо для легковиків ці чотири кілометри – питання виживання, то важкі фури з причепами по 40 тонн попросту добивають не закритий асфальтом гребінь дамби. Аварійна дорога загрожує не лише водіям – потік транспорту в 8-10 тисяч автомобілів на добу, половина з яких – вантажівки, руйнує споруду, яка береже від затоплення промисловість Кривбасу, декілька міст та десятки сіл та селищ. Закрити дорогу може тільки уряд, але їй заміни немає – доведеться накидати близько 500 кілометрів, об'їжджаючи водосховище. Експерти стверджують, що якщо ситуація і далі погіршуватиметься, то проїзд через греблю просто заборонять.
Статья предоставлена лучшей газетой Никополя — "Проспект Трубников". Подписывайтесь на газету в специальном разделе нашего портала -"ПОДПИСКА", а также во всех почтовых отделениях. Свежий номер "Проспекта" Вы сможете приобрести в точках продажи прессы. |
Если Вы нашли ошибку или несовпадение, выделите текст и нажмите "Shift"+"Enter"